Dlaczego warto skorzystać z konsultacji ze specjalistą od wizerunku?

Czy nam się to podoba czy nie, jesteśmy oceniani przez pryzmat wyglądu. Możesz być geniuszem w jakiejś dziedzinie, ale nigdy nie sprzedasz swoich umiejętności, jeśli przyjdziesz na spotkanie z kontrahentem w podartych jeansach i wymiętej koszuli z czasów szkolnych. Powód jest oczywisty: podświadomie nie mamy zaufania do osób, które wyglądają niechlujnie. Dlatego coraz większą popularnością, zwłaszcza w biznesie, cieszą się usługi specjalistów od wizerunku. Po przeczytaniu tego artykułu nie będziesz mieć wątpliwości, że Ty także chcesz skorzystać z konsultacji z ekspertem.

Motywacja do „wyczyszczenia szafy”

Pierwszym etapem konsultacji ze stylistą jest weryfikacja zawartości garderoby klienta. Specjalista przegląda ciuchy i bez mrugnięcia okiem odrzuca te, które ewidentnie nie pasują do wizerunku, jaki chce stworzyć jego podopieczny. Oczywiście takich ubrań nie trzeba wyrzucać, ale na pewno nie należy ich zakładać na spotkania biznesowe.

Często okazuje się, że ciuchy może i dobrze leżą, ale np. kolorystycznie nie korelują z przedmiotem działalności prowadzonej przez przedsiębiorcę. Tym samym są źle odbierane przez jego potencjalnych klientów, co utrudnia zdobywanie zamówień.

Bez niepotrzebnych wydatków

Wiele osób, które rozważa skorzystanie z konsultacji stylistycznych, obawia się wysokich kosztów takiej usługi. Na sprawę warto jednak spojrzeć z innej strony. Dzięki poradom eksperta unikniesz nieprzemyślanych wydatków. Ile kosztuje porządny garnitur? Minimum 1000 złotych. To sporo pieniędzy i lepiej wydać je na coś, co naprawdę dobrze na Tobie leży, pasuje do Twojego wizerunku i pozwoli Ci zdobyć zaufanie klienta.

Poza tym sam proces kupowania ubrań jest znacznie szybszy, jeśli towarzyszy Ci specjalista od wizerunku. Taka osoba z łatwością wybierze ciuchy, które do Ciebie pasują, a więc nie będziesz marnować czasu na przymierzanie czegoś, w czym wyglądasz źle.

Dopasowanie stroju do strategii komunikacji marki

Brzmi bardzo poważnie, ale tak też powinieneś traktować swój biznes. Nie ważne, co właściwie sprzedajesz. Liczy się to, czy klienci mają zaufanie do Twojej marki i widzą ją przez pryzmat nie niskich cen, ale dobrej jakości. Dobrze wiesz, że wiele czołowych firm świata oferuje bardzo drogie produkty, a mimo to sprzedaje je w ogromnych ilościach. Powód? Klienci ich pożądają. Ty także musisz dążyć do takiego modelu.

Strategia komunikacji marki musi obejmować wszelkie elementy, z jakimi Twoi klienci mogą mieć kontakt. Wyobraź sobie, że masz profesjonalną stronę internetową, świetne logo, fantastyczne materiały reklamowe, ale spotykając się z klientami wyglądasz po prostu źle. Mamy tutaj do czynienia z ewidentnym zgrzytem.

Stylista, który pozna strategię Twojej marki, bezbłędnie dobierze do niej elementy Twojego wizerunku. Tutaj mogą się liczyć nawet drobiazgi, jak np. wybór odpowiedniej biżuterii, noszenie brody lub też nie, czy chociażby kształt oprawek okularów.

Konsultacje ze specjalistą od wizerunku nie są drogie, a mogą być bardzo fajnym sposobem na spojrzenie na siebie i swoją działalność z szerszej perspektywy. To z kolei motywuje do wprowadzania zmian, które w biznesie czasami są wskazane.